Kalas och Scrapträff i Sparreholm

Mita på Altheasmix firar ett år och har kalas under hela maj. Titta in till hennes butik för dagens erbjudande. Igår ställde Mita till med kalas och scrapträff i Sparreholm. Dagen var riktigt trevlig och innehöll många glada överraskningar.

När vi kom till träffen fick vi var sin goodiebag. Innehållet ser du på bilden. Lådan som muggen står på var en utmaning. Den som ville fick ställa upp i en altertävling och altra sin låda.

Vi fick tre kortskisser att tävla med och vi fick tävla med flera bidrag. Jag gjorde ett studentkort, a´la stafflimodellen. För mig var det första gången jag gjorde ett stafflikort och det kommer jag att göra fler gånger...
Mitt studenkort blev framröstad som vinnare och jag vann en stämpel från Stempelglede.

Självklart så shoppade jag lite under dagen, eftersom Mita varit så snäll och flyttat sin butik till Sparreholms folkets hus där scrapträffen hölls. Förutom det som syns på bilden shoppade jag några cardstock som jag behövde under dagen då jag scrappade.

Vi fick även tre olika layoutskisser och vi fick tävla med flera bidrag. Jag gjorde två layouter efter deras skisser. Den första layouten är på Topsy och jag. Topsy var farmor och farfars hund. Bilden är tagen i början av 80-talet.

Den andra layouten är från Eddies kalas. Han har fyllt 10 år och han bjuder på familjekalas.

På dem dolda tagsen står följande:

Mita överraskade oss en gång i timmen med lotterivinster. Under dagen hade vi chans att vinna flera lotterivinster. Jag vann två vinster under dagen:

Några bilder från scrapträffen:


Kommentarer

  1. Topsy & jag; bilden var söt och hunden liknar en räv och vad liten jag var där, tycker Amanda 8 år. Men i själva verket är moster som är på bilden!!

    SvaraRadera
  2. Verkar som ni haft en superskoj träff. Fint kort du hade gjort!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning