Kvällsscrappat

Ikväll har jag scrappat två layouter till midsommarcropen på Svensk scrapbooking. Först ut är mitt bidrag till tygutmaningen. I utmaningen gäller det att skapa en layout där tyg ska användas som framträdande material. Jag gjorde en djupdykning i garderoben och hittade naturfärgat linnetyg och en bit från mina köksgardiner (fågeln på gren). Jag hittade även en tygtag som passade för mitt ändamål.
Den andra layouten har jag gjort till korsordsutmaningen. Utmaningen innebär att inspireras av korsordens underbara värld. Rubriken ska vara i textrutor och gärna annan text också.Jag och min pojkvän gillar båda att lösa korsord och gör det gärna tillsammans, så det kändes naturligt att scrappa om just det. Sparsamt dekorerat med ett litet korsord och en blyertspenna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning