Påskägg

Idag är det min bloggdag hos Stämpelkällan och jag har altrat tre pappägg till påskens godis. Ta och kila in i deras blogg och mitt blogginlägg för mer information om de stämpelmotiv jag har använt. Motiven har jag stämplat på silkespapper.

Jag har dekorerat påskäggen med fjädrar, körsbärsblommor och spets runt kanten.
Jag började med att tejpa washi tape över pappägget...
Därefter målade jag med gesso över tapen. Jag ville att ytan skulle bli vitare, men inte fullt så vit som gesso blir, därför valde jag att blanda gesson med vatten. Sedan satte jag fast silkespapperet med det stämplade motivet på ägget...För att fixera ytan så målade jag på ett lager studio multimedium.
Sist men inte minst dekorerade jag mina ägg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning