Grattiskort

Hejsan!
I lördags var jag på scrappträff hela dagen och då blev jag utmanad att testa en ny kortvikning. Jag vet inte vad vikningen heter och har skapat utifrån en inspirationsbild utan beskrivning. Är det någon som vet vad denna vikning heter får ni gärna säga till. Jag bloggar hos Nettans Scrapbooking 4 you med detta kort idag. Jag har använt vit carstock och mönstrade papper från Maja Designs paper pad Coffee in the Arbour. Grattisstämpeln kommer från Bildmålarna. Rosorna hittar ni i butiken och rosenknopparna likaså.


För att stänga kortet har jag använt ett vitt sidenband. Kortet öppnas i två steg. Först öppnas den övre delen efter det att sidenbandet lossats.

Grattiskort första uppviket

Sedan viks den nedre delen neråt och inutikortet har jag skapat plats att skriva en hälsning på. 

Grattiskort andra uppviket

På kortets baksida har jag hållit det enkelt, med min personliga stämpel.

Grattiskort baksidan

När jag gjorde detta kort hade jag en liten smärre tankevurpa som gjorde att jag fick extra mycket spillpapper :( För att inte det skulle gå till spillo så gjorde jag ett kort med spillbitarna på en gång. Så med spillbitarna och en av bilderna från Maja Designs Delicious Moments, så knåpade jag ihop det här kortet. Jag har dekorerat kortet med rosor, en blommo från You Do:s summer collection och pearlspray.

Fikakort

Även på korts insida har jag använt spillbitar. På den vänstra sidan har jag gjort en ficka för pengar, presentkort, lott eller dylikt. 

Fikakort insidan

Även kortets baksida har fått två av spillbitarna. Tycker stolen och cafébordet är så söt.

Fikakort baksidan

Ha nu en underbar dag!

Kommentarer

  1. Å vilket fint kort, gillar den vikningen! Fina färger och söta papper.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning