Höstkort

Hejsan!
Här går det undan...hösten är här. Naturens färgskiftningar går med underbara tider. Hösten är min favorit bland årstiderna. Idag bloggar jag hos Nettans Scrapbooking 4 you. Två höstkort ska jag visa er idag. Först ut är ett kort med kraft cardstock som kortsomme och på det kortet är det Bildmålarnas Mimo som har plockat flugsvampar. Vi kanske ska informera honom om att de är oätliga ;) Det mönstrade papperet kommer från Bo Bunnys serie apple cider, hickory. Dekorerat kortet har jag gjort med två rosor och utstansat rosblad.

Höst Mimo

Nyfikna på insidan? Ja då öppnar vi :) På insidan har jag använt baksidan av hickory och en del av det mönstrade papperet cut outs. Texten och ekollonet i nedre högra hörnet kommer från seriens stickersark.

Höst Mimo insidan

Dagens andra kort, går även det i höstens tecken. Här har jag använt ett mönstrat papper med svampar från Landstoken. Dess kanter har jag inkat med distress ink, fired brick. Bakom Bildmålarnas Mimosa har jag använt en träd stencil och använt mig av distress ink, fryed burlap, för att färga in trädet och fåglarna i bakgrunden. Jag har dekorerat kortet med två sorters blommor, papper florettes brown och burlap elements från samma serie, men de verkar vara slut.

Mimosa höst

Ha en underbar höstdag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning