Ramkort

Hejsan!
Denna vecka bloggar jag en extra dag hos Nettans Scrapbooking 4 you. Jag har provat göra en lite enklare variant på ramkort, jämför med det ramkort jag brukar göra. Det var kul och betydligt enklare och snabbare att vika till. Som vanligt har jag använt vit cardstock till kortstomme. De gula mönstrade papperen kommer från Maja Designs paper pad Coffee in the Arbour. Under det mönstrade papperet har jag satt fast ett vitt sidenband så jag knyta igen kortet. Jag har dekorerat kortet med vita rosor och gula cherry blossoms. Under blommorna har jag satt blad, utstansade med Cherry Lynns olive branches.

Gult ramkort

Kortet ser ut så här inuti...valde att "klä" baksidan av ramen, för att dölja hur det egentligen ser ut.

Gult ramkort insidan

På kortets baksida har jag stämplat min personliga stämpel direkt på det mönstrade papperet.

Gult ramkort baksida

Om det är någon som undrar hur denna variant av ramkort viks, så fråga gärna. Då kan jag göra en beskrivning.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning