Kavajkort

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans Scrapbooking 4 you. Jag har gjort mitt första kavajkort och det var skoj. Det kommer definitivt att bli fler :) Den tutorial jag använt mig av hittar ni HÄR!  Jag har använt ett vanillafärgat cardstock till kavajen. Runt kanterna på kavajens fickor har jag distressat med distress ink frayed burlap. Den har jag även använt att distressa övriga delar med. De tre knapparna har jag hittat i min lilla knappburk som jag fyndat på loppis. Kavajen fästes med en liten bit kardborre.

Kavajkort 1

Dags att öppna upp kavajen och ta en titt på skjortan och västen. De mönstrade papperen kommer från Pion Designs serie Till far. Västen är utklippt från "skofabriken" och skjortan är vikt av  "gamla bilar". Även dessa knappar kommer från mitt loppisfynd.

Kavajkort 1.1

Dags att öppna upp skjortan och där finns plats att skriva sin hälsning. Jag har stämplat Grattis på fars dag i rutan.

Kavajkort 1.2

Lite sent att inspirera er med ett farsdagskort, men ett kavajkort passar till alla män året runt :)
Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning