En längtan till sommar

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans Scrapbooking 4 you, Nåt jag har upptäckt hemma i scrapskåpet är att högen med mönstrade papper tycks växa i det oändliga. Egentligen borde jag ha totalt köpstopp, men det är ju skoj att shoppa nytt hela tiden :) Till det här kortet letade jag reda på en hög med gamla papper från Echo Park. Några utav blommorna, ,de lite större, är köpta. De andra blommorna har jag gjort själv med spiral flower dies.  Blombladen har jag stansat ut med joy crafts branch dies. Jag har dels använt de hela, men även stansat ut och klippt lös bladen. Under den största blomman skymtar ni en snigelcharms. Runt kanterna har jag ritat en söm med en svart penna. Den utstansade ramen kring stämpelmotivet heter statley circles och kommer från spellbinders. 

Alva with flowers

På kortets insida har jag bara satt en vit ruta där hälsning kan skrivas.

Alva with flowers insida

På kortets baksida återkommer de mönstrade papperen från framsidan. Jag försöker att använda alla spillbitar. Ramen runt min personliga stämpel är från samma spellbinder som framsidans. 

Alva with flowers baksida

Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning